Cerita surirumah biasa dengan impian luar biasa

Monday 22 June 2015

Product Review : Qaseh Adinda Gold

Assalamualaikum..
actually da lama nak bubuh testimoni ni..er.. testi ka? haha
maksud aku pengalaman bersama Qaseh gold..
masuk ni da few month consume.. so nak share.. maybe ade yg masalah sama cm aku ni.



time zafri lahir dulu, aku xdpt breastfeed zafri lepas dye lahir..
dekat malam esok nya baru dpt susukan zafri..tu pon mcm xkeluar je susunya..
so makin stress dibuatnya haha.. time tu, mmg berdua je ngan zarin..
sbb bersalin kat kl.. mak abah n mom in law pon xdpt dtg since mil tgh operation kaki..
gamble bersalin tu.. n nak breastfeed baby as a first timer memang xpandai..

sebelum bersalin , mmg banyak dok bace blog tapi bile dlm situation tu, jadi lain
but its okey.. jadikan pengalaman utk next baby..
start dari tu, susu badan cam sedih sgt..
macam macam da usaha nak banyakkan susu..
sampaila jumpe kat fesbuk xsilap aku..lupa plak..
sal qaseh adinda ni.. terus cakap kat zarin.. esoknya jugak kiteorg beli..

time tu cari kat kedai kedai yg jual ubat ubat tu..
malam nye terus minum.. 3 sudu.. sebelum tido..and esoknya pagi pagi makan lagi 2-3 sudu
rasa memang super sedap hehe... time minum tu, selawat dulu.. ikhtiar pada Allah..
niat nak susukan anak syurga ni..n supaya badan sihat utk jaga suami n anak.
hari hari minum ni mmg xpenah missed..

sebelum masuk apa kesan qaseh ni.. nak cite jugak..
aku dulu pantang betol2 sbb mak straight bab pantang..
banyak benda xley makan.. cuma lepas darah nifas berenti, ade keluar plak lendir kale kuning..
Zafri lahir 4.3kilo normal.. so luka epi zarin cakap agak panjang and doc gunting lua and dalam
err...xtao apa maksudnya sbb zarin yg tengokkan.. misi xde lak bagi cermin  time bersalin tu kekeke
so quite confius.. apakah.. nanah ke.. cam mana.. misi checkup ada gak kata nanah..
tapi bile pg doc, cakap luka epi ok ok.. mak cakap, darah angsau.. org kedah paham la kot darah angsau tu..ala darah bisa..

benda ni berlarutan sampai zafri 4 bulan.. terus g buat pap smear..
doh bakpo plak lendir kuning tu.. nak kata nanah bukan.. maybe keputihan yg jd kuning tapi xgatal
da bapa kali masuk ubat candida tu..doc kata rahim suma ok.. xde masalah..still..
.sgt susah hati.. umor baru 23.. badan kene jaga betol betol kan..lama lagi nak pakai badan ni

well.. nak dekat habis sebotol qaseh gold ni, perasan yg lendir kuning tu mcam xde
tapi xnak happy sgt sebab sebelum ni pernah da sehari due takde.. pastu ada balik..
bile da habis sebotol, which mean da sekat sebulan.. mmg xde langsung lendir kuning tu
terus cakap kat zarin.. ape lagi.. beli lagi la..
susu plak memang meriah.. serious.. sampai penah bengkak susu tgh pagi.,.
org bengkak susu ase sakit kan? aku rasa bahagia sbb susu banyak utuk zafri haha..

sampai la kehari ni.. even zafri da terpaksa capur susu fm (ade kes)
aku ngan zarin tetap akan terus usaha.. bagi jugak susu badan kat zafri
zafri pon sihat.. skrg da 8 bulan, xpenah demam lagi..tumbuh gigi pon xdemam..
btw , Qaseh Gold ni dari makanan sunnah.. kurma..buah tin..delima..ish.. bagus la..
lau nak makan bnd bnd ni hari hari direct, mana nak lalu kan..
btw dye ade gam arab..elok utk penghadaman.. sesuai la ngan org gastrik macam aku..

last but not least.. yg ni aku xnak ckp banyak sbb xelok jgk..
yg baca ni belum tentu 100% perempuan but still sbb niat nak share kebaikan Qaseh gold ni,
nak cita..utk org da kawen.. sgt , super bagus.. hahah.. nampak x.
so paham paham sendiri la.. sangat sesuai utk suami isteri.. aku tgk , ada gak Qaseh Gold Kekanda..
kebaikan xpasti tapi mesti bagus jugak..

well.. takat tu jela.. hope dapat membantu mommy yg nak cari milk booster..
nak kesihatan dalaman.. haa... nak stabilkan mood.. mula mula aku xcaya gak tgk khasiatnya
bole menstabilkan mood..iyee kee...
and yes... memang betul.. btw.. aku xjual benda ni..
so xde makne nye nak wat review boom boom sbb nak jual
sekadar nak bantu org senasib dgn aku dulu.. sob sob.. :'(

okeyhla.. selamat menjalani ibadah puasa suma.. yg mana mommy tu, jom try Qaseh Adinda Gold time time puasa ni.. InshaAllah.. kita sama sama tawakal.. badan sihat.. mood happy.. family pon happy heheh









1 comment: