Cerita surirumah biasa dengan impian luar biasa

Saturday 13 June 2015

7 Month Progress: Baby Zafri First Teeth!

Assalamualaikum..
lately busy sangat dgn Mommy's Signatures
Syukur, ingat nak wat part time biz sbb boring dok umah
since Zarin mmg xizinkan keje luar dah..
so im turning myself into a DOMESTIC ENGINEER a.k.a SERIRUMAH
ye..serirumah tau..sbb seri dok umah..eh..apakah? haha
bila online je.. selak facebok jap cek order
and update senarai peserta Mommy's Signatures first giveaway tu
sape nak join.. bole lagi.. hehe klik sini

oh.. panjang nya intro.. haaa..
rini xnak miss nak update one of the happy moment of being a new mom..
actually kelmarin da pasan tapi busy sibuk busy sibuk (bkn same ke) haha
so xsempat nak type entry.. 
sat..sebelum tu nak tempek gambaq anak teruna cek




hello aunties..my name is zafri.. im 7 month old and now im having my first teeth! yeaayyy

hehe..actually aku perasan dah white cap time dye umo 4 bulan..time tu mmg kuat gigit
sampai gigil kepala lau dye gigit jari kita.. drooling tu xyah cakap
time checkup pon nurse tegur dah..gatal gusi ni katanya
 i was like.. lambat lagi kot misi..aku target dalam 9 bln gitu
cam la expert sgt bole main target plak hihi

so aku xbape amek port la nak tunggu gigi dye keluar..
 tapi sambil tu selalu gak aku cek gusi dye..
mmg last time aku cek, keras da gusinya..isau gak aku takot dye demam..
sbb org kata anak lau gigi nak kelua, dye merengek..demam etc..
aku risau sbb aku xpena handle baby demam..
takot since aku bdua dgn zarin..away from our parents


sampaila seminggu sebelum ni,
dye kuat tol mengigit..ya ampunnn..
nak nangis aku time breastfeed zafri.. dye suka gigt then dye gelak..
mak mentua pesan, lau baby gigit nipple, sembamkan aje muka dye
nanti dye lepas..but unfortunetly, zafri xmacam tu
lagi dye gelak ade la.. maybe dye ingat aku gurau.. yeaaa... gurau sgt zafri..haha..
 sabar jela.. mujur aku ni bkn jenis tangan tangan kan..lau x, berdas kene penampar hikmat haha

sampai la kelmarin, 11 june 2015..
dye ngamok nak minum air dlm gelas aku..
aku bagi jela dah ngamok2 anak teruna..xnak cawan dye
time minum tu, dgr bunyi halus..cam benda keras berlaga kat gelas dye
apa lagi, terus aku korek mulut dye.. tgn bersih dah haha..
rasa rasa gusi dye,..bukan keras da.. mmg sebatang gigi da kuar..
ya ampun.. no wonder sakit sgt kene gigit haha..
alahai anak mommy.. da makin besar..
rasa cm semalam bersalin budak 4 kilo ni..


aku nak tempek gambar gigi dye tapi dye ngamok kemain..
sempat la plak nak tangkap gambar kan..
da la suara nyaring ya amat..kang org sebelah ingat aku dera anak plak
kekeke..

btw itu jela excited sgt nak share..
first time mommy memang cam tu eh.. ke aku je yg lebih lebih haha
btw..aku doakan semoga Zafri membesar dgn sihat..and jadi budak bijak..
and paling paling penting.. semoga jadi khalifah Allah yg baik..
my lil caliph, mommy loves you sooooooooooooooo much
Nampak x banyak o tu.. syg sgt makne nye..kekeke..










1 comment:

  1. sgt cute if dpt tangkap gambo dia tersenyum dgn gigi sebatang tu, eyra :)

    ReplyDelete