Cerita surirumah biasa dengan impian luar biasa

Thursday 28 May 2015

My 23rd Birthday!



PS: Entry ni copy dr blog lama sbb nak save memory hari bersejarah ni kekeke


Assalamualaikum..
today officialy i've turn 23 y'o
cepat nye masa berlalu.. da 23 taun hidup kat muka bumi Allah ni
ntah berapa koyan dosa aku da buat xtao la..
*sigh*
oh..btw,, this is another great birthday for me..
and of course tiap taun, aku akan kongsi bday ngan akak ipar kesayangan
coz both of us lahir hari yg sama hehe

malam tadi.. tepat kol 12 am.. 
zarin tgh busy sbb brg baru masuk bnyk.. but still dye curi masa
 masuk bilik.. aku nak tergelak da.. sbb aku xtido lagi..
dye pon gelak..sambil ckp..
'well i think i dont need to say anything since u know it already'
hahaha... memey la.. da ade pre birthday kot..
but yeah.. he still wish me..
'happy birthday syg..semoga ayg bahagia selalu disamping abg.. 
jadi isteri dan ibu yg baek.. semoga kita kekal bahagia macam ni sampai mati.
*sambil cium dahi*
Amin....Amin.. Amin...
'esok kita g celebrate k.. ckp je nak g mana.. abg bwk'
hehehehe... tq.. * muka senyum semangkok*

Pagi ni bangun.. ade org wish
'hey...good morning my birthday girl.. i think somebody wants a carrot slice,,,,'
aku mamai lagi sbb smlm bday girl tido kol 3 pagi haha
tu pon lau leyh aku nak tido lagi asenye.. waaa..nantok
dapat tido few hours je kot..T_T

pagi tu zarin gerak g selayang dulu coz nak amek brg smlm
then lepas zohor, kiteorg gerak g Putrajaya..
yeah.. nak celebrate kat sane..
first stop kiteorg g IoI City Mall
gambar ehsan pakcik google..

anak teruna beta.. pg la mane pon.. panas..sejuk.. siang malam..
xkesah,,kete xbkk ekon pon relax.. janji mommy ade .. susu ade haha...


time kiteorg sampai sini, mmg da ase, oh..cm best nak lepak sini..
for sure la first place nak g terjah Secret Recipe..
then nak shoopping..... hehe.. 
tq syg bg bonus.. ngam2 bday lak tu.. bpinar mata teman ahaks...

tapi tapi tapi.. bile da masuk dlm..aduhai.. ramai gile manusia.. 
oh wait.. bkn ramai.. da masuk tahap jem kuala lumpur..
since da ade anak ni kiteorg anti g tempat ramai org.. nak tggu lif pon setengah jam..
sbb asyik penuh.. time bcinta dulu mmg xkesah
sbb ape.. time bcinta, org kiri kanan pon xnampk..dunia bagai kita yg punya
itu fasaaal lah xkisah org ramai..
tapi bile da ade anak ni mmg peduli sgt org kiri kanan
sbb risau ade..yela.. ramai org.. takot baby xselesa and so on..keselesaan anak lagi penting
so nak shopping pon xde mood kot
tapi gagah kan juala.. sambil ckp 'alah... sekali sekala'

so kita proceed ke atm dulu.. sbb lau shopping pakai kad,
takot ade gst lak..sbb aku da lama xshopping guna kad..tambah bile da ade gst ni..
so xsure kene ke x.. yes..aku kedekut.. dgn gst ni seringgit pon aku nak kira..haha
okeyh,sesampainya di atm

nampak x yg tgh garu kepala tu.. haaa..zarin la tu.. mau xgaru pala.. ramai gile org..

aku tau.. zarin mesti ikot je aku nak g mana.. tapi aku pon ase ape dye ase
then direct aku g kat dye..
'asenye we better find another place.. ayg naek serabut da ni'
well.. im the queen kan.. ur wish is my command la.. terus cabut dari situ..
nak lepak SR pon xde selera since ramai org.. xprivacy langsung nak manja2..
zafri plak bile jaga mmg xnak dok dlm stroller.. sbb baring.. bdk besar dye mana mau baring da..
zafri skrg suka duduk... tapi duduk nye xbetol lagi.. aku lak xsenang hati nak bg dye duduk dlm stroller.. penyudahnya dokong la cte dye

first time aku ternampak dye duduk nyenget gini..bila nak bangun duduk mesti senget..\
tahan satu tgn..lembik lagi dek oi.. ade hati nak dok dlm stroller,,, no no.. 

well kiteorg terus head back balik shah alam
cari port lepak.. ingat nak g SR Glenmarie dulu.. sbb situ mmg private..
tetibe zarin dpt call
cust dye nak amek moto yg dye anta soh zarin repair tu mlm ni gak
moto tu xsiap lagi.. belom gantung enjin.. so no choice
kene balik..

but zarin mmg pandai amek hati bini dye
dye ajak shopping jugak sebelom balik..
dye layan aku sampai aku lupa nak snap gambar....waaa!!!! 
balik baru aku teringat..waduh..langsung xde gambar.. hahaha
alahai.. xpela.. kenangan dlm hati tu ade..sokeyla..
mmg happy sgt sgt rini.. time shopping tu tetibe ternampak baby carrier sweet cherry
simple..senang nak pakai n safe tu penting la..
mmg terus try letak zafri dlm tu.. since dye nak sgt bdokong kan
mesti nak punye dok dlm carrier..
n yeah.. we are rite.. happy kemain dye.. 


time nak balik..time ni baru aku teringat nak snap pic huhu..sedih..
but xpela.. dpt snap reaction dye first time gune baby carrier.. 
haish.. lau nak dokong awak yg dekat 9kg ni mmg xlarat la syg oiiiii... 
and lg due hari Zafri turns 6month! yeaaahhh
xsabar mommy nak wat bubur nasik..puri etc etc utk kamu <3

Dinner
malam zarin order our fav Dominos Pizza..sbb kitchen off rini mehehe..
aku makan lasagnia.. aduhai.. mana terbang rutin diet aku ni
lemak2je aku bantai.. kang bambam balik.. tidaaakkkk!!!

kesudahannya xde satu pic kiteorg ni hahah.. 
xpela.. memori manis tu simpan je dlm ati:)
zarin ckp.. rabu ni dye akan spent the whole day utk bwk aku celebrate lagi..
nak bawak aku g putrajaya balik.. 
kiteorg lau dating mmg hari biasa,, xsuka gile weekend
jadi cm harini la..
nampak nye aku ade post birthday plak la ni syg? haha

despite with ur pack schedule..u still have ur time for me..
tq so so much for always trying to be the best husband..
this is another super awesome birthday celebration for me..
tq once again for always be my amazing lover..
syg kamu Ahmad Zarin :)
ohhh.. Ahmad Zafri pon mommy syg.. no worries.. ahaks

:D











1 comment: