Cerita surirumah biasa dengan impian luar biasa

Saturday 23 May 2015

Healthy Strawberry Farm,Cameron Highland : Babymoon Part 4

Assalamuaikum..
Sambungan entry Cameron Lavender

lepas habis jelajah cameron lavender,
 kiteorg g lunch dekat ngn area hotel kiteorg kat brinchang
aku pilih utk stay kat brinchang sbb situ cm center 
sume ade.. kepci.. bank.. walking distant
lau nak g pasar malam brinchang pon dekat
but since kiteorg g hari biasa, so mmg xaim nak kesana..

lepas check in.. kiteorang lepak2 sambil tgk tb sbb ujan..
waaa...kuciwaaa....patotnye petang tu pas checkin nak p time tunnel museum
apakan daya.. tido ajela haha
zarin pon kemain lagi..lena dulu..
tinggal la aku penuh kekecewan.. zafri pon sama.. join babah tido
aisehmen..

last last dgn aku sekali tetrido.. huhu..
sejuk kot..pa lagi.. tarik selimut la 
sedar2 dalam kol 3 lebih.. ujan pon da nak reda..
cepat2 la bsiap.. biarkan due due hero tu tido lena.. 
bile aku da nak siap baru kejut due2 hero tu.. hero kecik mmg da bangun sendiri..
dye mmg xtido siang sgt.. ngam kol 4 lebih terus shoot nak pg Big Red Strawberry Farm 
dekat sgt la hai dgn hotel aku ni ha..
mmg sebelum g ch, ramai yg review sat BRS farm ni..

Zarin cakap, ade lagi port strawberry best
xramai org and strawberry eskrem dio sedap..tapi dye xingat da kat mana..
so gamble la p turun tanah rata..sbb zarin ase cm area situ..
then ternampak sigboard


ni gambar waktu aku nak balik da..so lau dari brinchang, korang akan jumpe sign ni belah kanan
sebelah kiri ade padang golf cm tu.. mmg aku sniri xpena jumpe plak org up enrty sal HSF ni
selalu jumpe mesti Big Red

waktu masuk tu, mmg zarin terus terjah eskrem la..
dok kata sedap2.. aku pon excited la sbb xpena rasa..
time tu gak dye ade jual sebesen buah strawberry rm 30 je..
ya ampun..zarin cakap nak beli wktu balik esok nye.. 
tapi xde rezeki..tlupa nak singgah sini.. waaaa... sodihhh


Homemade Strawberry Icecream.. bawah sekali tu cam jem ke ape ntah
ade ketol2 buah strawbery.. bnyak gak.. then drizzled with hersey;s choc.. meleleh air liur aku teringat eskrem die haha.. harga RM 5 je

sebelah tu strawberry satu pack..with cream and chocolate.. RM 10
sedap sgt.. actually ni pes time makan strawberry fresh.. so dlm kepala macam, waahhh..mesti manis..
tapi xsgt pon.. manis2 masam.. buttt..mmg ase fresh dye.. 
jauh beza ngan strawberry kt bawah ni.. (of course la kan) haha


nampak x gelojoh disitu .. hehe
tempat makan sini mmg xcrowd..sblh dye tempat2 kaktus and dpn ade strawberry
xla secantek Big Red tapi still best and private.. :)



my handsome heroes!


da jadi mat bunga kah abam tentera gua ni hahah


strawberries!


zoom sikit...


bunga apa ntah..selalu nampak hat plastik ja.. 




kasi can sat mommy selfishhhhh di celahan strawberry and kaktus yg xbershave haha


tema merah makngah hari ni sesuai la kan nak p makan strawberry.. toi dak
ekekeke...

untuk sape yg bminat nak g bole cek sini


LOCATION ; TANAH RATA
FREE ENTRY

OPENING HOURS : 8.30am - 6.00pm daily


Lau pg CH nanti bole la try g sini okeh

XOXO





No comments:

Post a Comment