Cerita surirumah biasa dengan impian luar biasa

Friday 6 May 2016

Gdm On Diet

Assalamualaikum...
Rini ade app endo kat ppum..sbb gdm tu la..
Honestly aku rasa cm xdak motif ja p huhu
Sbb every two weeks mmg wat bsp dgn rsat..
P jumpak endo pon sekadar review aku punya bsp yg aku wat kat umah then dah..balik.. wuu u..malas oi...
Tapi mmikirkan maybe dia nak rekod aku sbb aku nnt bsalin kat situ..so layan ajela..

Cuma xlalu nye dia soh aku kerapkan lagi amek bacaan bsp..
At least twice a week or more
Adoiii..letih.. bkn sbb aku spesis takot jarum..
Tapi sbb memikior every strip n jarum tu duit bhahahahah...wlupun bkn duit aku tp syg oi..kehkeh...
So far bacaan aku tetap maintain 4-5 mmol which is normal la..
Makan sbnrnya aku da lama xpntang gila pon huhu..
Cuma aku tetap beringat..n mmg aku spesis minum at least 2-3liter per day so xde prob sgt...

Xdela suma air gula apa suma bantai.. jrg aku mnum air manis..skdr few sip ja..
Coklat ke apa ke suma skdr rasa..
Just hari hari as snack aku suka mkn cococruch or cereal ngn susu plus milo skit...tujela yg manis skit pon.. lain yilek..

Mkn suma cm biasa ja.. aku ada baca..
Biasanya masuk 3rd trimester..bacaan gula akn lagi senang naik..
So better aku tetap beringat n xlupa
Utk adek baby jugak kn..mommy pon sihat.. so far maintain naik 2kilo per month.. xde naik mmdadak cm mula mula dlu..

Apapon.. aku bersyukur aku kene gdm kali ni.. why?
Sbb tiap yg berlaku pasti ada hikmah nye..
Aku bole bayangkan lau la aku xtau aku gdm..aku mkn ikot suka
Aku xcare sal pemakanan..end up..aku akn jd cm aku ngndg zafri dlu
Berat naik melampau..xstabil.. baby pon besar dabak.. 4.3 kilo..
Lau kata nak teran baby 2-3 kilo pon sakit..apatah lg 4kilo lbh..

So mana nak tau Allah nk bg rezeki bsalin normal lagi.. or kalau czer sklipon..pasti itu yg tbaik..
sbb Allah lebih mngetahui apa yg sesuai utk hamba dia..
Whateva happen..im blessed and always pikir positif..never doubt ur creator..
itu yg zarin selalu didik aku..so im a happy mommy :D



happymommy driving all the way home.. bos penat jago abe long...lena sudah kehkeh...

No comments:

Post a Comment