Cerita surirumah biasa dengan impian luar biasa

Monday 11 January 2016

Pasembur Sedap di Penang

Assalamualaikum..
rini nak cita sal pasemboq oi.. hehehe...
rindu lak la nak ke penang.. kiteorang g penang sambut our third year anniversarry and bday baby zafri october lepas
sibuk sangat nak update tapi tak sempat..
rasanya memang ramai yang tau, penang memang syurga makanan..
so harini nak story sal pasemboq la..
waktu nak p penang ritu, memang lau aku nak g memane, harus and wajib siasat apa yg best kat sana
and utk tempat makan lak, dengaq kata pasemboq persiaran gurney paling shiook
pasemboq bermelodi katanya hahaha..
apa lagi..aku yang mudah terhibur ni da tentu la nak tengok..
apa yang best nya pasemboq  tu hehe..


rambang mata ioooollllsss... tapi rambang lagi mata laki aku.. bersinar sinar bijik mata dia tgk udang besau dabak kat situ.. hahah




dalam ni laki aku ade amek sotong besau tu.. zarin mmg pandai bab pilih sotong.. suma dia amek berteloq oiiii hahahah... sedap.. ada udang n benda lain aku tak pasan da.. aku ni sebulan sebelum try makan da terliuq, bila ada dpn mata, apa lagi.. ngap ajela hehe..
harga sepinggan ni dlm RM30+.. pernah baca jgn amek sesuka hati sgt sbb ade yg cecah sampai rm 50-60.. tapi ni makan dua org kan., so dlm rm 15 sorg.. dengan sotong telor tu..udang lagi.. bg kiteorg mmg berbaloi la... kongsi makan ramai2.. sedappppp oi...




abaikan muka aku yang excited tu hahaha.. waktu aku makan sini, bila org da agak ramai, toke tu da start bukak lagu hindustan.. sambil potong rojak tu, dia joget sikit, sambil nyanyi.. 'rojaak, rojjak..rojak..' hahahaha.. aku tak sempat nk rakam, sbb syok sgt mkn plus org dpn kedai da ramai.. lau rakam pon dgr suara je nanti.. huhu





sape nak try port pasembur, bole la try makan sini.. stall no 9, anjung gurney..
tu sign kedai tapi laki aku sebok nempek sekali.. tapi agak bole la cam no sign dia.. kehkeh..


untuk yang dok cari lagi tempat makan sedap area penang, bole la jenguk myselera.com kat sini

Thanks for reading..
Toodles :D






2 comments:

  1. hehehe... kalau main sauk ja, siaplah harga dia nanti.. tapi, RM 30 tu okey lah.. ^_^

    ReplyDelete
  2. tau tak pa.. nanti sbb terkejut punya pasal, bole spoil mood nak makan utk stgh org haha... aah..kami punya asa berbaloi sbb banyak sotong n udang....besaq :D

    ReplyDelete